Familjen samlad ❤️

Idag har det varit en stor dag! Pappa Cola och hans familj har varit på besök 💕 Halvsyrran (till valparna) Flinga får träffa mamma Sally för första gången sedan hon flyttade för ett och ett halvt år sedan. Och jag tror minsann att de kände igen varandra! Mamma luktar ju som då och valphagen är densamma 🥰 
Veckan i övrigt började lite väl dramatiskt då Sally visade sig ha rejäl mjölkstockning 😱 Ont och stenhårda juver gjorde att veterinären fick besök av oss. Ingen juverinflammation tack och lov 🙏 Men farbror hunddoktor ansåg ändå att vi skulle avbryta diandet helt nu och skrev ut medicin som ska stoppa upp mjölkproduktionen. Dessutom går vi nu ner på normal utfodring av Sally dvs vanligt foder igen och två gånger per dag. Inte längre fri tillgång på godsakerna alltså! Och valparna får redan nu gå från smakportioner till utfodring x 5 dag med nötfärs och uppblött valpfoder. Nu har juvren gått tillbaka till normalt läge och då jag märker att valparna inte är mogna för total avhållsamhet - diandet är ju så mycket mer än bara mat och näring - får Sally ge di och närhet morgon och kväll. Jag har låtit min magkänsla gå före veterinärens ordination.  Men jag håller noga koll på Sallys juver! Och att valparna först äter ordentligt av den vanliga maten. 
Här är dagen i bilder:
(null)


Flinga o Sally 💕😭

Mamma pappa barn (Sallys "bebis" Flinga från förra kullen i mitten)

Mamma Sally och Pappa Cola

(null)

(null)

Sigge Kanel ❤️

Chili ❣️

Mat är gott!

(null)

Vallmo 🥰

(null)

Chili 💖

Curry 💕

(null)

Nu är sommaren här på riktigt ☀️ och med den kommer min semester väldigt lämpligt! Och Mats får välförtjänt ledighet från hela valpansvaret 🤗 Han har verkligen skött sin del av "föräldraledigheten" på ett utmärkt sätt - nu är det min tur att kräla omkring i valpkiss hela dagarna 😂
Ha en underbar vecka och kom ihåg att dricka vatten 💧
Kram Maud o Sally 


Michaela Bruns
2019-07-24 @ 19:19:46

Hej. Är alla valpar tingade? 😍

Svar: Ja
Maud

Sofia Frisk
2019-08-01 @ 13:28:39

Hej!

Är alla valpar tingade?

Svar: Ja
Maud




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sallysagas.blogg.se

Sally är en underbar Cavapoo (50% dvärgpudel och 50% king Charles Cavalier) som bor med oss, sin familj, i Jävre - en vacker kustnära by i södra Norrbotten. I denna blogg får du följa Sallys resa från parning till valpning och vidare valparnas utveckling under åtta veckor. Då de är flygfärdiga och ska vidare till sina nya familjer.

RSS 2.0